HTML

fülkeforradalmár

Véleményem az aktuális politikáról, sportról, de ha másmilyen témában is történik érdekes dolog, arról is szó lesz.

Friss topikok

Bekeményítenek a britek bevándorlási fronton

assassin07 2013.03.25. 18:35

nagybriteurope_1364232882.jpg_600x299

David Cameron, brit miniszterelnök hétfőn elmondott beszédében kijelentette, nem szabadott volna korlátlan munkavállalói engedélyt adni az EU-hoz 2004-ben csatlakozott államoknak. Ezen államok munkavállalói átmeneti munkavállalói engedélyt fognak kapni és megváltoztatják a nekik járó jóléti szolgáltatásokat, ugyanis rengetegen csak ezek miatt telepedtek le az országban, dolgozni azonban nem kívántak. Az új rendszerben a munkavállaló 6 hónapot kap álláskeresésre, ha nem talál, úgy megvonják tőle a szociális juttatásokat.

Az EU nem nézné jó szemmel a változtatásokat, de Iain Duncan Smith munka- és nyugdíjügyi miniszter szerint az EU tagországokon belüli szabad mozgás nem jelentheti azt, hogy kizárólag olyan országba mennek, ahol a legjobb a szociális ellátórendszer és ezt kihasználva éljenek meg, munkanélküliként.

Az EUROSTAT szerint Nagy-Britannia lett a bevándorlók fő európai célpontja, megelőzve olyan országokat, mint Németország és Franciaország.

Címkék: Nagy-Britannia

30 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fulkeforradalmar.blog.hu/api/trackback/id/tr195171165

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.26. 10:52:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: És leszállt a vörös köd 2013.03.26. 08:40:35

Mindent beterített. Leginkább engem, de kapott belőle mindenki, aki abban az időben betette a lábát az ajtón belülre. Uff, én beszélek. A vörös egy markáns szín. Az árnyalatai is azok. Amiről ma mesélek az inkább enyhén narancssárgás változatú, ám ett...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.26. 08:44:18

a mocskos rasszisták
lesz milla tünti, és tasz felháborodás?

öt görög 2013.03.26. 09:07:27

az index szerint belőlük lett elegük az angoloknak

index.hu/gazdasag/2013/03/25/az_angoloknak_eleguk_lett_belolunk/

szűnjön meg az index!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.03.26. 09:20:04

orbán romba dönti a világot! ciprus, most meg ez... nagyon durva!
:)

Dubito 2013.03.26. 09:30:27

Nagyon durva bekeményítés: csak 6 hónapra jár ezután, brrr... Magyarországon 90 napig jár az álláskeresési járadék a saját, magyar állampolgároknak.

Eddig voltak balfaszok a britek, hogy fűnek-fának fizettek a semmiért. Persze, hogy minden semmirekellő léhűtő ott tolongott egész kelet-európából.

Aki tisztességesen dolgozik, nincs félnivalója ezután sem

lamb79 2013.03.26. 09:31:34

A Nagy-Britanniában idáig általam eltoltott majd' egy évtized alatt a benefiten élok száma minimum megduplázódott. Tobb olyan esetrol is tudok a kornyezetemben ahol valaki csak azért jott ki a 3 gyerekkel, hogy a rendszert kiaknázza, ez jelenleg tényleg elég nagy érvágás a briteknek. Eloszor az NHS túlterheltségét bizonygatták, mondván hogy túl sokan vannak, de egy ido után kiderult hogy az egészségugy igazából spórolt a saját kulfoldi munkavállalóin ugyanebbol a bevándorló rétegbol.

Most viszont egyértelmuen igazat lehet adni nekik- nem lehet ezt sokáig csinálni. Igazából én az egész járulék-rendszert megreformálnám keményen- túl puhák itt a bevándorlókkal szerintem. (A tobb mint 9 év alatt amióta itt vagyok, sosem kértem benefitet, max akkor fogok ha majd jon a baba, viszont a gyereknek már úgy is brit útlevele lesz.) Mi ezeket itt kint "benefit-túristának" nevezzuk. Nem olyan régen érkezett egy asszony (ismeros ismerose, nem cigányok) aki 2 hónap munka után kihozta az 5 gyerekét, 16-7 évesek. A járulékot elkezdték folyósítani, a no egy hónappal késobb újabb, nagy lakásba koltozott és az 5 gyerek után kap annyit hogy dolgoznia nem kell sem neki, sem a férjének otthon Magyarországon. Tipikus példája a benefit-túristának.

lamb79 2013.03.26. 09:35:06

@öt görög:
Egyetértek, az Indexnek ez a címválasztása valóban rendkívul félrevezeto. A megfogalmazás szerint olyan mintha a magyarokból lenne a briteknek eleguk, hát asszem velunk speciel semmi bajuk sincs, a magyarok nagy tobbsége tisztességesen dolgozik idekint.

nyomasek 2013.03.26. 09:37:20

Index főcím: "Az angoloknak elegük lett belőlünk"

Nem drágáim, nem belőlünk lett elege, hanem a sok semmirekellő, haszontalan hulladékot akarják visszaküldeni ahonnan jöttek. Megjegyzem nagyon helyesen. Eddig se kellett volna pátyolgatni őket, dehát ugye a multikulti...
Tőlünk a többség azért megy ki, mert melózni akar, pénzt keresni. A kurvafuttatók és a lomisok számára Anglia nem célország, szóval nagyon mellétrafáltatok srácok.

Lord Viktor 2013.03.26. 09:47:36

Hamarosan a Nyugat is rájön - ha máshogy nem, a saját hibájából - hogy ez a multikulti f@szság anarchiát okoz. Az elősködő elemek így kipécézik maguknak a legjövedelmezőbb ellátórendszert, és könyörtelenül kihasználják azt. Így járt Kanada, és Anglia is. Ha viszont bekeményítenek a külföldiekkel szemben, az már ugye EU-elvet sért... Viszont a saját állampolgárjaiktól nem vehetik el ezeket a juttatásokat, mert ők ehhez szoktak hozzá, és nem használják ki. El kell fogadni, hogy az EU sosem lehet Egyesült Államok, mert teljesen eltérő kultúrájú és felfogású emberek keveredése anarchiát okoz. London már évek óta a kelet-európaiak célpontja, mára már kevesebb angol él ott, mint külföldi.

rókafogta 2013.03.26. 10:44:46

@lamb79: Én nem tudom ,hogy hogy műkszik csak egyet a lányom 6. éve él Skóciában(dolgozik) tanúlt is, most is tanul - adókedvezményen kívűl semmit nem kapott.Igaz az első suli ingyenes volt , a jelenlegi is megfizethető.És bízom a letelepedési engedélyében ill. az állampolgárságában mert az már tiszta sor ,hogy haza nem akar jönni, főleg ,hogy márc. 26 .á- is esik a hó Magyarországon .Szar időt ott is kaphat! Na jó ez vicc volt ill. csak leginkább az időjárással elégedetlen.- bár nem hallgathatjuk el most már ott is keményebb a helyzet de messze nem olyan mint itt. És aki akar annak.... És nem "mibelőlünk" lett elegük, a lógósokból

Larry Silverstein 2013.03.26. 11:07:55

@Lord Viktor: Az EU csak velünk mer keménykedni, NBr-el nem. Az angoloknak nincs túl nagy szüksége azEUra, fordítva viszont más a helyzet.

Meg a szigetország sosem volt ajrópa, nem sok kell hogy a németeket egyedül hagyják a latin csődtömegekkel.

kifordított nagyanyó 2013.03.26. 11:10:04

Szóval akkor nem csak a cigókat hanem az orvosokat is hazazavarják?

Dr. Kovács Géza 2013.03.26. 11:14:32

Az elegük van a kelet európaiakból az azt is jelenti, hogy a magyarokból is. Nem mondták, hogy kivéve a magyarokból, mert azok rendes, dolgos népek! Amúgy hihetetlen mennyiségű lengyel van kint, de lehet, hogy sokkal több az ázsiai. Rengeteg pakisztáni, indiaival találkozok!

lamb79 2013.03.26. 11:16:51

@rókafogta:

Ami itt teljesen ok. Én is csináltam egy sulit az akkor £250-os támogatásból ami alanyi alapon mindenkinek jár egyszer, de attól fuggoen hogy mit dolgozom, a munkáltató is fizeti a tandíjat ha érdekében áll hogy tanuljak, mert mondjuk jó lenne a cégnek is. Igazából nem sok embert állítanak le hogy "Te figyu, ne menj már el tanulni" :)

Asszem a felsooktatási segítség £500 korul van most éppen? Nem vagyok benne biztos, de asszem ennyi jár az HNC/HND kategóriájú végzettségekért.

Az állampolgárságnak eloszor nem láttam sok értelmét, foleg mióta felment £700-800 korulire az ára, de általában a magyar ismeroseimmel nem igazán kekeckedtek, talán egy a tízbol aki nem kapta meg de o is applikálhat megint egy év múlva. Most viszont már én is ráugrottam- menyasszonyom lengyel és hát már én sem fogok hazamenni, legalábbis nagyon úgy néz ki. Plusz igazából úgy látom hogy a magyar kormány kozéptávon ki akar minket léptetni az EU-ból, jobb ha inkább biztonságban tudom a munkavállalásimat.

(Amúgy én is Skóciában vagyok. Éltem Aberdeenben, Edinburghban, Londonban is és most ismét Edinburgh.)

Lord Viktor 2013.03.26. 11:20:05

@Larry Silverstein: ez várható. Egyébként az egész cirkusz tele van ellentmondásokkal. Ugye a németek nem akarják a német adófiz4tők pénzéből segíteni a többieket. Na most akkor egyesült Európát szeretnénk, de csak a nyereségen akarunk osztozni az adósságon nem?
Én úgy látom, csak egy országnak kell kilépnie (legyen az akár Nagy-Britannia, akár Görögország vagy Ciprus), és összeomlik az egész. A latinok nem tudják kezelni a pénzt, a kelet-európaiak pedig elszívják azt, nem sokáig fog ez menni.

Magyarnaba 2013.03.26. 11:27:23

Azért az figyelemre méltó, hogy az angolok látszólag a Ká-európaiak miatt hőbörögnek, nem pedig az egykori gyarmatbirodalomból bezúduló, Angliát önmagából kifordító multikulti ellen. Rendkívül figyelemreméltó.

lamb79 2013.03.26. 11:34:13

@Larry Silverstein:

Szerintem a briteknek pont annyira van szukséguk az EU-ra, mint az EU-nak rájuk. Az EU-nak sosem jon rosszul egy (viszonylag) stabil gazdasággal rendelkezo ország, a britek bankrendszere pedig jól profitál a tobbi EU-s tagállamnak nyújtott pénzugyi szolgáltatásokból. Plusz, a britek gazdaságának kb 7-8%-a a bevándorlók munkáján/uzletein alapszik, gondolj bele hogy ha hirtelen ennyit esne a gazdasági teljesítmény azt az egyszeru brit is megérezné.

Vehetunk példának egy másik dolgot is- a skót fuggetlenségrol itt, Skóciában is élesen megoszlanak a vélemények. Viszont abban a népesség legnagyobb része egyetért hogy leválás esetén ok azonnal applikálnának az EU-ba- már csak azért is mert meg akarják tartani az elonyuket a norvégokkal szemben az Északi-tengeren fúrt olajuk eladásánél.

Azonban személy szerint úgy látom, hogy a legjobban az egészségugyi rendszer sínylené meg azt, hogyha a britek kiválnának. Rengeteg kozép-és kelet-európai novér, orvos és gondozó dolgozik itt akiknek akár fokozatos, akár hirtelen eltunése valószínuleg nagy zavarokat okozna, foleg így hogy már 2010 óta a tanuló vízum elég nehezen megszerezheto a pakisztániaknak/indiaiaknak, vagy szinte bárkinek az EU-n kívul.

Larry Silverstein 2013.03.26. 11:36:04

@Lord Viktor: 'A latinok nem tudják kezelni a pénzt, a kelet-európaiak pedig elszívják azt, nem sokáig fog ez menni.'

A kelet-európaiak nem szívnak el semmilyen pénzt. Az egész közös kassza a GDP 1%-a(ami magyar bevételi oldalon a GDP 3%-a((bruttó, azaz a befizetésünk ebből lejön), ez is csak akkor, ha mindent le tudunk (sic) hívni)) Vedd a magyar bankrendszert, 90%ban külföldi, vagy az ipart, ami 2/3részt az. Ha mindent mérlegre teszünk mi képesek vagyunk prudens gazdálkodásra szvsz, természetesen alacsonyabb, de stabil szinten, mint a németek.
A 2. vh és a komcsik előtti gazdasági erőviszonyok nekem legalábbis azt mondják, hogy magyarok simán megütnek egy spanyol v. délolasz szintet a latin fegyelmezetlenség nélkül.

kifordított nagyanyó 2013.03.26. 11:42:18

@Lord Viktor: Az igaz de legyenek igazságosak és arányosan küldjenek vissza mindenkiből.:))

Larry Silverstein 2013.03.26. 11:47:20

@lamb79: Nem igazán értem mi köze van a kelet európai orvos/nővérnek a britek eu-tagságához. Külső országoknak is lehet liberális bevándorláspolitikája, pl. Kanada, a liberálmérőt csak a cigányok tudják kiakasztani.

Lord Viktor 2013.03.26. 11:47:51

@Larry Silverstein: Én csak a sztereotípiákat írtam, illetve hogy nem az ország, hanem a bevándorlók élősködnek a nyugati oszágok ellátórendszerén.

@kifordított nagyanyó: Miért? Aki nem dolgozik, csak élősködik azt küldjék haza, aki tisztességesen dolgozik, azt hagyják békén. Bár igen, nelünk jobb lenne ha hazajönnének az orvosok, a cigányok pedig maradnának. :D

Fejesrob 2013.03.26. 11:55:29

Érdekes is lesz, amikor ők is a cigányok célkeresztjébe kerülnek.

Viszont lehet őket rasszistázni:)

Fejesrob 2013.03.26. 11:57:05

@rókafogta: Nem az olyanokkal van gond mint a lányod.

Hanem olyanokkal, aki le sem szállt a repcsiről, már járja a hivatalokat a különféle segélyekért. Európa sakáljairól.

Larry Silverstein 2013.03.26. 12:00:32

@Lord Viktor: Nyilván akkor jönek elő az ilyen problémák, amikor Nbr-ben nagyobb bajok is vannak. Az ellátórendszer meg pont ugyanolyan a belbriteknek is, mint a bevándorlóknak.

Vágják meg ha nincs rá pénz, nem kell a körítés hozzá. Ha NBr nem profitálna a bevándorlóiból, akkor azok nem lennének ott. Más kérdés hogy a szépkorú és tehetős 'fehér' britek napi 900an hagyják ott a motherlandet, ez gondolom nem túl fényes pénzügyi helyzetet teremt.

lamb79 2013.03.26. 12:54:27

@Larry Silverstein:

Tapasztalataim szerint az egészségugyben/idosgondozásban/fogyatékos gondozásban dolgozók nagyobb része valamilyen kulfoldi országból érkezett. Elsosorban a magánszférában lévo intézményekben, foleg a gondozásban okozna gondot Nagy-Britannia kilépése az EU-ból(persze nem a vezetoi szinten) abban az esetben hogyha ismét engedélyhez kotnék a kulfoldiek munkavállalását. Egy idoben én is idosotthonokban dolgoztam, és az ilyen helyeken az egyik legnagyobb problémát a képzett munkaero hiánya okozza. De akár azokról is beszélhetnénk, akik már az NHS-ben dolgoznak mint orvos vagy novér, azok kozott is minimum a negyede kulfoldi. Természetesen a britek is a jobban fizeto állásokra jelentkeznek- a magánkórházakban jobbak a fizetések mint az NHS-nél. Itt a fogászatot és a surgosségit leszámítva szinte mindenhová kb kétszer annyit kell várni mint otthon hogy az ember sorra keruljon.

A megoldás egy hasonló rendszer lenne mint ami az ausztráloknál van- ok képzettség, nyelvtudás és tapasztalat alapján (is) válogatják hogy ki johet és ki nem. Ahogy említetted, az elmúlt 10-15 évben rendkívul nagy számú brit állampolgár hagyta el az országot, beszélunk kb 3 és fél millió emberrol akik a Commonwealth-ben mehetnek bárhová+USA, ennek a kieso embermennyiségnek a pótlására engedtek be ennyi bevándorlót.

Larry Silverstein 2013.03.26. 13:01:02

@lamb79: 'Elsosorban a magánszférában lévo intézményekben, foleg a gondozásban okozna gondot Nagy-Britannia kilépése az EU-ból(persze nem a vezetoi szinten) abban az esetben hogyha ismét engedélyhez kotnék a kulfoldiek munkavállalását.'

- Én azt nem értem hogy ezt az EU tagsághoz kötöd,mármint a munkavállalási engedélyt. Hiszen az EUban is vannak munkavállalási korlátozások, meg az EU-n kívüli országokból is jöhet boldog boldogtalan, ez az angol parlament hatásköre.

Nem látom az összefüggést, ha kell nekik bevándorló, beengedik, ha nem kell akkor nem(még akkor is ha ehhez ki kell lépniük az Eu-ból).

rókafogta 2013.03.27. 11:34:53

@lamb79: Egyetértek.Lányom egyébként szintén Edingburghban van, és én is attól "félek" hogy az Eu-ból ugrunk.A másik lányom meg Budapesten egy olyan kűlföldi multi cégnél dolgozik ami újabban Orbán látószögében van ebből következik megtörténhet ,hogy álláskeresővé vállik Skóciában (lakáshitel) iskolák meg vannak, aztámn csak mi maradadunk!? Minek?
süti beállítások módosítása